Kunder som vill betala med faktura

All fakturering skall numera skötas via Klarna.

Enda undantaget är stat/ kommuner/ fritidsgårdar etc som har inköpsorder/ rekvisitioner med sig -i dessa fall gör vi på gamla vanliga sättet: Slå in i kassan, välj betalsätt som faktura etc.

Om kunder som bokat och kommer in och ber att få bli fakturerade -be dom klicka “betala” i deras bokningsbekräftelse och “handla som företag”. Detta kan kunden göra direkt via sin egen telefon (eller vänd skärmen mot kunden så kan de själva fylla i via vår dator).

När allt klart markeras bokning som grön/ betald via faktura 🙂

OBS: Fakturan skickas via epost till den mailadress kunden fyller i så be kunden fylla i sin egen eller korrekt mottagare av fakturan.

Vad händer om det inte godkänns?
Om inte Klarna tar fakturan kan inte vi heller ta den. Då får kunden kontakta Klarna. Eller betala online via kort eller med kort eller swish på plats.

Skall det slås in i kassan?

 Via Klarna –Nej. Kunden får kvitto (fakturan) via Klarna
Inte via Klarna –Ja. Det måste slås in i kassan och häftas ihop med underlaget/ rekvisitionen

När skickas fakturan till kunden?

Den skickas per post samt via mail när ni checkar in sällskapet. Om ni inte checkar in sällskapet så gör systemet det själv kl 24.00 på natten.
OBS: Om en kund ångrar sig och vill betala med kort eller kontant istället måste bokningen avbokas. Annars skickas en faktura automatiskt kl 24. Systemet vet ju inte om att kunden betalt på annat sätt..

-